Invitati
Speakerii invitati in cadrul Conferintei Nationale de Achizitii Publice din 23 mai 2025 sunt:
- Dna. Dana BEJINARIU – Director Direcţia generală verificare derulare procedură de atribuire – A.N.A.P
- Dna. Gratiela GAIDARGI – Consilier de soluţionare a contestaţiilor în domeniul achiziţiilor publice · C.N.S.C.
- Dna. Otilia – Doina NECȘERIU – Director in cadrul Oficiului National pentru Achizitii Centralizate
- Dna. Doina CHIVU – Specialist S.E.A.P.
- Dl. Sorin FUSEA – Avocat – Specialist in domeniul achizitiilor publice si corectiilor financiare – “Achizitiile Publice sub lupa suspiciunii. Conflictul de interese, cerinta formala sau capcana juridica?”
- Dl. Lucian FILIGEAN – Presedinte Programul pentru Aprobarea Certificării Forestiere Romania – „Achizițiile publice ca motor al tranziției ecologice: de la obligație la oportunitate”
- Dna. Angela ACHIȚEI – Președinte ADV Romania – Achiziții publice social responsabile.
- Dl. Stefan MORCOV – CEO HERMIX – public sector sales analytics – “Inteligenta Artificiala pentru analiza licitatiilor publice”
- Dl. Alin IZVORAN – Specialist cu o vasta experienta in domeniul achizitiilor publice
Asteptam si confirmarea altor invitati: avocati, specialisti, consultanti, care au participat la noua armonizare legislativa.
Ajunsă la ediția a XXII-a, Conferința Națională de Achiziții Publice își consolidează statutul de eveniment de referință în domeniu, oferind un cadru esențial pentru analiza celor mai recente evoluții legislative, dezbaterea provocărilor practice și schimbul de bune practici.
O platformă de dialog între experți și practicieni
Evenimentul reunește specialiști în achiziții publice, reprezentanți ai instituțiilor publice, consultanți și factori de decizie, facilitând un dialog constructiv despre tendințele actuale și soluțiile aplicabile în acest sector dinamic. Fiecare dintre cele XXI de ediții anterioare a fost un succes, contribuind la dezvoltarea unei comunități puternice de profesioniști.
Importanța actuală a conferinței de achiziții publice
Într-un context marcat de schimbări legislative frecvente și de necesitatea alinierii la noile cerințe, participarea la conferință devine esențială pentru cei care doresc să fie mereu la curent cu reglementările și bunele practici. Conferința Națională de Achiziții Publice organizată de ATCtraining rămâne un punct de reper în domeniu, oferind o oportunitate valoroasă pentru informare, networking și perfecționare profesională
Ce spun participantii la conferintele anterioare
Vom supune dezbaterilor
- Perspective legislative – ANAP
- Abordari legislative la nivel european in domeniul achizitiilor publice;
- Includerea aspectelor de sustenabilitate in procedurile de achizitii;
- Managementul derularii contractului de achizitie publica; modificari ale contractului de achizitie publica;
- Identificarea si gestionarea abaterilor tehnice minore, viciilor de forma si erorilor aritmetice;
- Mecanisme de sustinere a capacitatii ofertantilor si procedura de subcontractare;
- Criterii de atribuire – aplicabilitatea acestora in functie de praguri si specificul contractului;
- Planul national de achizitii ecologice – ANAP
- Achizitii verzi, exemple de bune practici – P.E.F.C. Romania
- Achizitii sociale, oportunitati si provocari – ADV Romania
- Unelte A.I. in achizitiile publice – HERMIX
- Noi domenii abordate in achizitiile centralizate de O.N.A.C.
- Cadrul legal aplicabil in cazul ajustarii contractelor de lucrari;
- Modificarea pretului contractului dupa eliminarea facilitatilor fiscale pentru angajatii din constructii & I.T.;
- Platforma SEAP si etapele procesului de achizitie publica; Facilitati noi regasite in platforma S.E.A.P.
- Anuntul de atribuire – gestionarea corecta a eForms si versionarea documentatiei
- Completarea DUAE – abordare globala si bune practici
- Verificarea ex-ante realizata de ANAP – asigurarea conformitatii si transparentei
- Formularul de integritate – rolul sau in respectarea principiilor etice
- Interconectarea si interoperabilitatea SEAP cu institutiile relevante: Agentia Nationala de Integritate, N.S.C., M.A.I., A.N.A.F., O.N.R.C. si Ministerul Justitiei
- Aplicabilitatea Instructiunii I.P.E. nr.15/2025 privind suspendarea procedurilor de achizitie din cadrul proiectelor finantate din Programul de Dezvoltare Durabila in toate licitatiile;
- Asigurarea confidentialitatii ofertelor si protectia informatiilor sensibile;
- Solutionarea alternativa a disputelor si aspecte esentiale ale procesului de achizitie publica;
- Arbitrajul – o metoda alternativa de rezolvare a disputelor in cadrul contractelor de achizitie publica;
- Importanta clauzelor compromisorii in contracte;
- Avantajele procedurii arbitrale in comparatie cu solutionarea clasica a litigiilor;
- O privire de ansamblu asupra practicii arbitrale aplicate in achizitiile publice
Dezbateri si raspunsuri la intrebarile participantilor, prezentare cazuri practice




